Lief dagboek

Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Een blog geeft je de ruimte om jezelf of je medewerkers te laten zien. Laat lezers met je kennis maken en het wordt al snel persoonlijk. Vertel over wat jou opvalt in het dagelijks leven, waar jij je druk over maakt, waar jij warm voor loopt. Maar vertel liever niet over zaken die te privé zijn of onderwerpen waarbij je een ander kan kwetsen. Bedenk welk beeld van jezelf je wil laten zien.

Groot voordeel van een blog is dat jij bepaalt waarover je schrijft en waarover niet. En jij bepaalt ook wát je zegt. Maak daar gebruik van. Veel mensen klagen dat Facebook-gebruikers alleen leuke dingen plaatsen. Iedereen lijkt een fan-tas-tisch leven te hebben. Terwijl er -laten we eerlijk zijn- genoeg saaie momenten in een dag zitten. Ik vind het logisch en geen probleem; je plaatst eerder een foto van een gezellig avondje uit of een zonnige vakantie dan van een maandagavond met pantoffels op de bank. Belicht in je blog de mooie kanten van het leven, of schrijf een keer met een knipoog over een wat minder florrissant onderwerp. Zolang anderen zich erin kunnen verplaatsen, is dat ook een goede optie.

Waar trek je de grens? Dat bepaal je zelf. Bedenk altijd dat je een blog schrijft die (hopelijk) gelezen wordt. Het is geen ‘lief dagboek’.

Volgende keer:

Spread the word

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.